Skolfotograf emma andersson

Augusti till oktober kommer jag jobba heltid som professionell skolfotograf i Halland.

Jag blev erbjuden jobbet igår och tackade ja. Det är väl dumt att tacka nej till ett hyfsat jobb som man är kvalificerad för? Har sökt ett par syv-jobb nyligen som också tillsätts i augusti men där har de inte ens börjat gå igenom ansökningarna än och jag tänker inte sitta och vänta på kanske ingenting och låta fotojobbet gå till någon annan och sedan står jag där utan någonting...

Naeee... det är nog bättre att ta den här chansen och fortsätta hålla ögonen öppna. Rimligtvis kommer konkurrensen om jobben att minska framåt hösten också och jag kan fortfarande ha kvar fotojobbet som extra under hela året. Tydligen är det vanligt att en fotograf kan ha 2-3 uppdrag i veckan efter högsäsong (t ex företag, idrottsföreningar och klassträffar).

Det bästa av allt är nog ändå att jag får behålla utrustningen och använda den så mycket jag vill så länge jag inte konkurrera med företaget. Jag har tänkt att jag skulle kunna börja med lite konstnärliga foton och kanske ställa ut i nåt gammalt bibliotek nånstans.. DET hade varit kul! :-) Mammsen kanske har lite kontakter i skogarna..

Jahopp... alla ni som har småbarn och tonåringar får gärna lämna över dem i händerna till mig så att jag kan öva upp min fotografiska talang. Om Thomas och Martina är lite smarta så låter de ju mig ta gratis 1-årsbilder på Wiliam...



Over and out.



P.S. Jag jobbade 12 timmar på lagret igår, lika bra att gå ut hårt från början ;-). Idag har jag ap-ont i mina vattenblåstäckta fötter och "ontet" sträcker sig upp över fotknölarna, är inte det konstigt? Chris sa att det nog kan ha att göra med att jag går och belastar yttersidorna av fötterna. Hm.. han har nog rätt kom på mig själv med att sitta med fötterna på samma sätt just nu... Herregud, han känner mig nästan bättre än vad jag själv gör, jisses!


Kommentarer
Postat av: Anka

Jättegrattis till dig !!

Det ska bli spännande att se dina konstnärliga foto.
Lite redigerade foto på en åldrande mamma kanske ?

2008-05-14 @ 12:02:48
Postat av: Kajsa

Mig måste du fota! Så får vi något annat än "The Ring"-foton att titta på :) Jag lovar att vara en snäll modell som ställer upp på nästan allt för att du ska få leva ut din kreativitet :) Tänk på att jag var en tonåring för bara 2 år sen - om det tvunget är en sån du vill fota :)

Postat av: Anonym

Anka: Redigerade foton!? Jag ska bli så duktig att det aldrig kommer att behöva redigeras något!! Jag kan ta lite naturfoton till dig som du kan måla av sen. Förresten, kan vi hämta el grillo på lördag eftermiddag?

2008-05-14 @ 19:16:04
Postat av: Emma Palt

Det låter bra syster yster.. Vem vet, jag får kanske för mig att göra en hel serie med foton som ska gestalta "the ring", he he!!

2008-05-14 @ 19:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback