Linköping dag 1

Då har jag haft min första dag i Linköping och på praktikplatsen idag. Hann faktiskt bli lite nervös imorse eftersom jag inte riktigt visste vad som väntade men jag fick en kaffekopp i handen direkt när jag kom in och fick veta att jag skulle få en mjukstart med en annan praktikant som läser logistik. Handledaren skulle till Vimmerby och sälja in företaget så jag tillbringade förmiddagen med att läsa deras verksamhetspärmar och coachingpärmar. Gjorde lite anteckningar och förberedde för kommande praktikuppgifter. Jag fick också vara med på ett samtal på förmiddagen som en av coacherna hade med en deltagare.

Sedan var det lunch och jag och efter det var det inget som stod på schemat så jag passade på att plugga lite smått. Vid 3 kom handledaren tillbaka och då pratade vi lite kring uppläggget och han berätade att jag skulle få vara med på en 2 dagars internutbildning i coaching!! Jag blev jätteglad att jag får den möjligheten och ser verkligen fram emot det!

Jag har fått att gott intryck av praktikplatsen och jag tror jag kommer att lära mig mycket nyttigt och ha roligt under dessa 4 veckorna. Det känns som att jag behövde det här för jag har varit mycket gladare än jag varit på flera veckor och jag är glad att jag tog chansen att vidga mina vyer. Imorgon börjar jag halv tio och då kommer jag att få tid med handledaren resten av förmidagen om jag så vill för att prata igenom schema, praktikuppgifter och arbetsuppgifter och liknande.

Nu står Gurra G i köket och gör våffelsmet, här ska också ätas våfflor! :-)



Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback