Back in town

image358
Gött att sova hemma...


Då var Kreativa mässan-dagarna över och jag måste säga att det var riktigt bra faktiskt. Trots att många av oss har haft väldigt begränsad budget (får använda våra egna stackars CSN-bidrag) till våra "produkter" har slutresultatet blivit väldigt bra. Ideérna har varit väl förankrade i teorier och vägledningsmodeller så även om utseendena inte varit på topp hos alla så har produkterna varit väldigt genomtänkta och bra.

Jag har fått massor av inspiration, ideér och material som jag kan använda på min framtida arbetsplats som jag faktiskt tror kan vara till stor hjälp både för mig som vägledare och för mina elever. :-)

Det var många som gillade vår "vägledningsroulette" också! En lärarstudent löste t ex ett problem hon hade alldeles själv genom att använda vår roulette och när hon gick sa hon till sin kompis " - Du MÅSTE prova den!"
Vår programansvarige (en av de nu största namnen i vägledning i Sverige) var också positiv till den och ville använda den i den verksamhet som Malmö Högskola startat på Centralstationen (ett väglednings- drop in). Hade det inte varit så j-vla dyrt att ta patent så hade vi nog gjort det för jag tror verkligen att vår produkt skulle kunna gå att sälja. Jag kommer iaf att använda den när jag börja jobba! :-)

Jag fick förresten sova hos en av Malmöstudenterna mellan ons-tors så jag slapp åka tåg och missa torsdaagens föreläsning, vilket jag är väldigt glad över då den var väldigt bra och givande!

Men jag var väldigt trött efter dessa dagar så jag sov som en stock inatt, jätteskönt! Idag ska jag söka ett eller två jobb till. Fick i tisdags reda på av Rebecka som jobbar i den kommun jag var på anställningsintervju, att rektorn o co inte hade bestämt sig ännu för vem de skulle anställa så det förklarar varför jag inte har hört något från dem än (de sa att de skulle ringa förra veckan el början på denna). Får jag tid över idag så ska jag ringa till dem och höra hur det går...

Men förutom dem som redan fått jobb så verkar jag vara den i klassen som lagt ner mest tid och energi på att söka jobb så jag tycker att det snart borde ge resultat!



Over and out.


Bild: Google

Kommentarer
Postat av: Anka

DUKTIGA DU !!!!!

Jag tror du brås på mig,jätteroligt du får berätta mer till påsk

2008-03-17 @ 08:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback