Neckelknippa nr 2

Igår var jag med en av vägledarna och besökte en av de två små skolorna jag ska ha. Hon visar vad hon hade gjort, vad jag skulle kunna fortsätta med, visa material och uppgifter om eleverna och visade runt på skolan. Känns som att jag har ganska bra koll på jobbet där. Har bara två klasser i nian och två i åttan så det går ju bra att hålla reda på. Träffade även min rektor (som verkar trevlig) och fick nycklarna till ett av mina tre rum...

He he, min kollega blev faktiskt lite upprörd över att jag ska flänga runt mellan så många skolor!

Idag har jag fått nycklarna till mitt andra rum på den lite större skolan. Där har jag fyra klasser av alla årkullarna av högstadie-elever. Imorgon ska jag även dit för att fotograferas för skol-katalogen. Hmmmm... undrar vilket skolfotoföretag som ska göra jobbet....

Efter tisdag nästa vecka tror jag att det blir lättare att börja planera min verksamhet för då har vi haft vägledarmöte om våra lokala arbetsplaner (de dokument som styr vårt arbete) så då vet jag lite mer hur jag kan lägga upp det. Det är så att vägledarna i vår kommun planerar det mesta gemensamt och sen HUR man genomför sakerna är mer fritt till var och en.




Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback