whiskeyprovning

image243


Igår hade jag och C whiskeyprovning på Fox and Anchor. Han köpte in fyra olika skotska maltwhiskeys för att lära mig uppskatta denna dryck.
Och faktiskt... jag vet inte om det är för att jag blivit lite äldre och klokare (äldre ja, klokare? Njaee...) sen jag drack det sist men jag gillade faktiskt allihop!

Vi började med en som var lite mildare. Den var ganska söt och hade en honungsliknande doft. Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette men det var den jag gillade näst bäst. De andra tre var lite rökigare och den sista jag provade var så stark så jag praktiskt taget nästan tappade rösten och väste fram: Yeah... Iiked it, host host!!

Men favoriten var en 25-årig Bowmore. Lagom rökig utan att rökigheten dominerade ut smaken.


Over and out.

Kommentarer
Postat av: Anka

Detta lär C bittert få ångra,pappa ångrar djupt den dag han lärde mig tycka om wiskey,nu får han inte ha den ifred.

2007-09-17 @ 13:28:27
Postat av: moster

mosters flicka!!

2007-09-17 @ 18:21:12
Postat av: Lillasyster

du är nog inte riktigt klok, det är min analys av detta.

2007-09-17 @ 19:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback