små förberedelser

Har börjat packa lite smått inför resan. Idag har jag inhandlat de sista grejjerna jag behöver ha med också. Tråkiga saker som tandkräm, rakhyvlar och öronproppar. En viss person snarkar ibland...

Och så har jag minnen från en tidigare familjeresa till ett annat muslimskt land (Turkiet) där jag väcktes varje morgon vid fem av den där förbannade böneutroparen!! Lika bra att förbereda sig med öronproppar för det kommer förmodligen vara likadant i Egypten. Och den här gången har jag inga planer på att gå och lägga mig så sent som vid sex på morgonen..! ;-)

Vi är väl förberedda på Faraos förbannelse också. (Magsjuka)
Vi har köpt alkoservetter och alkogel att tvätta händerna med. Magtabletter som ska motverka turistdiarrén (som vi börjat äta idag) och någon annan sorts tablett som ska lindra om man blir sjuk ändå. Men vi har pratat med rätt många som varit där och INGEN av dem har blivi sjuka. Så jag hoppas att vi också slipper det!



Over and out.

Kommentarer
Postat av: moster

Packa ner en tennisboll och tejp! Tejpa fast bollen på ryggen på älsklingen när det är dax att sova,kan han inte ligga på rygg snarkar han kanske inte. Trevlig resa och akta dig för kamelerna.

2007-11-14 @ 10:27:40
Postat av: Emma

Ha ha! Sicket jävla tips! Har lärt mig av mamma att vassa armbågar och sparkar i sidan funkar också, he he!

2007-11-14 @ 16:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback