Slutseminarie examensarbete

Idag har vi haft opponering av examensarbetena och det har gått mycket lösa rykten kring examinationen vilket fått mig och Jannica att måla fan på väggen! En dag innan vi skulle lämna in arbetet till examinatorn (förra torsdagen) får vi höra av en klasskamrat att våra teorier kanske inte håller måttet på grund av att de inte är "förstahandkällor"..
Så jag har gått och trott att examinationen kommer att bli värsta avrättningen.

När vi idag är på väg till Varberg ringer en tjej i klassen och säger att det är hur lugnt som helst och att alla arbeten redan är godkända. Tydligen så är det så att om de inte skulle bli godkända så skulle vi inte ens fått opponera idag.

Och ja.. det gick bra. Alla har såklart fått kompletteringar men jag fick som tur var inga tunga. Det handlar mest om strykningar faktiskt. Har en del material i arbetet som inte ens behöver vara med. Så det bör inte ta så himla lång tid att göra och det känns väldigt skönt eftersom jag är i Egypten när vi har sista inlämningsdag. Jag måste alltså lämna in kompletteringarna senast på onsdag. Och det bör jag hinna.

Så nu kan jag börja se fram emot resan på riktigt eftersom jag inte har något slutseminarie att bekymra mig för längre!


Just det.... Idag blev jag också tvungen att inse att jag inte kunde tacka ja till ett SYV-jobb jag sökt. Efter att ha pratat med kursansvariga lärare för nästa kurs har jag insett att jag inte kommer att kunna genomföra praktiken på denna skola eftersom man absolut inte får praktisera där man jobbar. Och eftersom jag måste praktisera på samma ställe på heltid kan jag inte kombinara praktiken med två dagars jobb i veckan på ena skolan och praktik de resterande tre på den andra. Sedan visar det sig också att vi kommer att ha våra obligatoriks seminarier och redovisnigar på fredagar och tisdagar i januari och det var de enda dagarna de kunde erbjuda mig att jobba.

Sköter jag inte min utbildning (och framförallt praktiken) så kanske man inte ens får fortsätta utbildningen och jag vågar inte ljuga för mina lärare med risk för vad som skulle hända om de råkar får reda på det..

Skit! Jag trodde att det skulle lösa sig. Visst det hade varit jobbigt att köra en och en halv timme för att ta sig till jobbet men det hade varit en bra erfarenhet inför det riktiga jobbsökandet. Men som rektorn sa så får vi se hur det ser ut när jag tar examen. Behovet kan fortfarande finnas kvar då. Skulle det dyka upp en ännu mindre tjänst på närmare håll så skulle det ju också vara ett alternativ så länge. Är bara att hålla öron och ögon öppna...

Hur som helst så ser jag fram emot praktiken i Falkenberg! Vi ska bland annat åka till SACO-mässan i Malmö och det ska bli riktigt kul!



Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback