Dyra sprutor!

Just det!

Vi tog ju den sista veccinationen igår innan Egyptenresan...
Vad vi inte visste var att vi tydligen ska betala per spruta. Varje spruta kostar 480 spänn och det hade jag ingen aning om! Trodde att dessa 480 kronor var en engångssumma men nädå.... Över tusen spänn kommer den här j-vla vaccinationen att kosta! Men men... efter tredje sprutan kommer jag vara skyddad i minst 15 år i alla fall.

Men en annan sak jag fick veta när jag var på vårdcentralen idag igen är att jag nog nästan har blivit pålurad stelkrampsvaccinationen som jag tog förra gången. Det var en sköterska jag pratade med då och hon sa att jag borde ta den sprutan också om jag inte tagit den sedan jag var barn. Så då gjorde jag förståss det. Idag pratade ja med en läkare och hon tyckte det var konstigt att jag tog den sprutan för hon sa att det visat sig att den vaccinationen tydligen skyddar upp emot trettio år!

Där ser man. Sjukvården försöker lura en på pengar minnsann!



Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback