Bra resultat gånger 3

Har genomfört tre olika saker igår och idag och alla fick bra resultat! :-)

Igår bestämde jag mig för att tona mitt hår själv. Skulle fått hjälp av en kompis tidigare men har fått skjuta upp det då det inte funnits någon tid för det. Men så igår kände jag mig lite rastlös och tänkte vad skjutsingen.... Jag gör det själv, det får bli som det blir!

Såhär blev det:

  

Är samma färg som jag använt innan så det var väl inget stort risktagande egentligen. Bra resultat iaf!

Senare på kvällen gjorde jag en improviserad pastasås på blomkål och squasch som blev oväntat god!

Jag skar blomkål och squasch i bitar, stekte med salt, peppar, vitlök och lite aromatkrydda. Hade i lite soltorkade marinerade tomater och torkad oregano. Sedan hällde jag på lite mellangrädde och lät det koka nån minut. Serverade till spagetti och lite stekt falukorv som blivit över sedan tidigare, jättegott faktiskt!

152936-113

Jag vet, bilden blev inte så bra, gick inte få till skärpan ordentligt...


Så idag då... den tredje saken som resulterade i ett utmärkt från vår lärare. Vi har skrivit ett arbete om modernitetens risker i vårt samhälle. Boken vi hade valt var den svåraste bok jag någonsin läst (var tvungen att googla för att överhuvudtaget förstå vad jag läste), trodde knappt vi skulle få ihop nåt arbete.

I alla fall redovisade vi idag och läraren kommenterade det som utmärkt och att vi hade gjort mycket relevanta kopplingar till den andra kurslitteraturen. Dessutom tyckte han att vi var modiga som tog oss an den boken. Kul!

Eftersom jag har haft sådana svårigheter med sömnen de senaste två veckorna var det väldigt skönt att vi lyckades så bra med den uppgiften mot all förmodan...  Ger en lite välbehövd feedback.

Nu har vi "bara" en hemtanta på 18 sidor som ska vara klar på måndag..... hrm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback