Ärlighet varar längst?

Hm, var i skolan igår första gången efter praktikveckorna. Det visade sig att jag inte var ensam om att inte haft någon praktik. En person i klassen hade inte haft motivation till att söka någon utan denna person gjorde bara sin intervju. Kan i  och för sig förstå att denna person inte orkat engagera sig... Har haft och har väl fortfarande en mkt jobbig period.

Men.... nu är det ju så att jag har varit dum nog (eller?) att vara ärlig och talat om för läraren att jag inte fick någon praktik.. Kommer nu min korkade ärlighet att straffas med att jag får någon gigantisk kompletteringsuppgift istället?!? I så fall skulle jag gjort som den andra personen och hållt käften och låtsas som ingenting.... Dilemma dilemma... Jag menar, det han inte vet har han ju inte ont av.... Hoppas nu att han är lika förvirrad som han verkar och glömmer bort mig!!

Ibland är jag verkligen för snäll (mesig heter det kanske egentligen...) för mitt eget bästa! Kanske är dags att börja mygla, ljuga och bedra lite istället!? ;-)


image122
www.kossan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback