Recept!

Jag gjorde en god salsasås till kycklingen jag åt igårkväll. Blev överraskande gott faktiskt så jag tänkte att jag ska dela med mig av detta urenkla recept:


chilli

1 gul lök (lite mindre än normal storlek)                                 
2 vitlöksklyftor
1 tsk olja
1 burk krossade tomater
1 tsk spiskummin                                                                             
1/2 - 1 tsk salt
1/2 tsk socker
chillipeppar eller cayennepeppar efter smak

Skala och hacka lök och vitlök. Fräs lök och vitlök i olja i en kastrull i ett par minuter. Tillsätt krossade tomater och spiskummin. Låt koka 10 min under lock. Smaka av med salt, socker och eventuellt chillipeppar el cayennepeppar
Servera och njut!


P.S. Är inte lika njutbar när man har förkylningsblåsor i munnen.... Aj aj aj.... D.S



Bild: Google

Kommentarer
Postat av: Josefiin

Kanske man skulle testa?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback