Om bloggar och sånt

Jag måste faktiskt erkänna att det här med att blogga var mycket roligare än jag hade kunnat föreställa mig. Dels är det roligt att skriva av sig om lite tankar och funderingar, som en webbdagbok ungefär. Jag skriver ju i och för sig inte mina innersta tankar eftersom bloggen är öppen för andra men om "ytliga" och vardagliga saker kan man ju skriva av sig om.

Sedan är det faktiskt kul att se att det finns så många i detta avlånga land som gillar samma saker som man själv gör. Folk som gillar samma musik, har samma intressen, samma klädsmak, etc...
Det är också kul att titta i andras bloggar för att få inspiration och idéer till saker och ting. T ex recept, boktips, tips på bra shoppingställen, mode, skönhet, musik, bla bla bla.... Det är kul att se att människor så gärna vill dela med sig av sina liv. Man kan t ex få ta del av "dagens outfit", shoppingfynd, biotips, känslor och tankar, fester, husdjur, ja you name it!


Man får helt enkelt tillgång till så mycket kunskap och vetande om allt från smoothierecept till hur man tar reda på vilken kändis man är mest lik. Visst, man lär sig kanske inte så mycket om Sveriges nationalekonomi eller hur man löser problemen med växthuseffekten men små vardagliga tips och idéer, som kanske vissa tycker är ytliga el meningslösa, kan vara nog så viktiga för andra.  Jag tycker dessutom att det är väldigt individuellt vad som är viktigt el inte viktigt att ha kunskap om. Jag har i alla fall hittat en hel del roliga och bra grejer genom andras bloggar som gör min vardag lite roligare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback