Finally friday....

Då nalkas helgen! Gött! Ska gå en stunda på stan imorgon tror jag. Har inga pengar att shoppa med men jag tänkte kolla om de fått in lite nytt som man kan investera i senare. Är sugen på en del plagg som jag sett i H&M:s katalog och jag tänkte att jag skulle kolla okm de fått in nåt av det här i stan. Ska kolla om "mina" stövlar på Scorett finns kvar också. Har hittat ett par svarta stövlar med högt skaft, lagom hög klack för min längd MEN..... De kostar 2000 spänn!! Passar inte min studentbudget.. Men man kan ju hoppas att de rear dem ordentligt snart så kaaaanske....

Har knappt satt min fot utanför hemmet heller, förutom till skolan, handla och sånt så det kan bli skönt att komma ut lite.. kommer nog att sitta inne med näsan i böckerna så det räcker följande vecka.... Fick idag reda på att omtentan är fredagen den 19:e och hemtentan ska vara klar den 18:e. Måtte jag kunna koncentrera mig nu!

Det blev förresten en bra redovisning av våra åtgärdsprogram idag. Vi "spelade" upp en situation när skolpersonalen tillsammans med den berörda eleven, bestämmer vad som behöver åtgärdas för att eleven ska få en bättre skolsituation. Hela klassen fick VG rakt av!  Läraren tyckte det var lysande och var helnöjd.

Vi fick tillbaka våra papers om pedagogisk miljö och grupprocesser idag också. Läraren skulle granska vårt språk för det är en del i klassen som tydligen "skriver som krattor". Men tillhör inte den gruppen och när jag fick tillbaka mitt paper idag så var läraren så nöjd att han tog mig i hand och sa att det alltid är lika roligt att läsa det jag skriver och att han verkligen fick leta för att hitta något att rödmarkera men ICKE! Inte ett enda fel! Behöver nog inte nämna betyget... ;-) Så man kan nog säga att  det skolmässigt har varit en bra dag idag i alla fall! Skönt att få beröm ibland, det behövs.

Pratade med pappa igår. De hade fått tåg i en av parfymerna jag önskade!!:-) Nina by Nina Ricci, härligt! Flaskan är SÅ söt tycker jag!

                                                                                                   parfym
De hade köpt två surfshorts och två svarta träningslinnen också. Ska bli kul att se bilderna sedan.

Vad ska man göra ikväll då? Ska nog titta lite på Let´s Dance faktiskt, kanske ta ett bad också... =-)


                              dance


Kommentarer
Postat av: jenny

heej! ja de va lite krångel där så ja fick ju sluta! men nu ha ja min egna salong, fast den ligger i getinge! hur e allt me dig? bra hoppas jag! kram Jenny

2007-01-12 @ 19:02:58
Postat av: Anonym

Hej Emma,

Kul hemsida! Vad duktig du är på att skriva. Både Bengt, jag och Anton ligger hemma i någon slags vinterinfluensa med feber. Hemskt långtråkigt och besvärligt. Nu är det onsdag och jag har legat i feber sen i söndags, men vi överlever säkert detta med. Carlos är dock frisk som en nötkärna. Har aldrig skickat sån här kommenatar innan, så jag hoppas det kommer fram.
Ha det bra
Gunilla

2007-02-07 @ 12:04:40
Postat av: Emma

Hej Gunilla!
Fy, det låter inte trevligt! Har klarat mig ifrån det än så länge, peppar peppar, ta i trä... Tur för Carlos att slippa det, om han inte åker på det efter sedan.

Vi ses!

2007-02-08 @ 10:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback