50-årsfest!

Då så.... Då har man fått tid till att uppdatera bloggen efter Malmödagarna. Har städat slängt ut julgrejerna (JA, jag vet att det är SENT!), städat, handlat och lånat den kurslitteratur som behövs till den nya kursen som handlar om arbetsliv och omvärld. Ska börja läsa den skötsamme arbetaren av Ambjörnsson i helgen. Den kan nog vara rätt kul att läsa, den är lite historisk och eftersom jag precis läst Mats Trondmans Varken ung eller vuxen, som handlar om den begränsade skötsamhetskulturens barnbarnsbarn, så ska nog Den skötsamme arbetaren bli intressant.

Nog om skolan.
Det var ju 50-årsfest i lördags i Lidhult. Väldigt kul och lokalen var jättefin att ha fest i. Bill och Bull spelade bra, jag tror att alla gillade musiken för det var mycket dans. Hobbe verkade också trivas eftersom det första han gjorde var att pinka in sitt revir både på golvet och på bandets ena mickstativ..... Fy Hobbe!
Maten var himla god också, potatisgratäng med fläskfilé och kalkonfilé.

Festen varade ända fram till halv tre någon gång och jag, brorsan och mamma och herr Ohlsson satt uppe till fyra. Mamma fick sin present av Peter då för han ville av någon anledning inte ge henne den på festen... ;-)

Här har vi några bilder:

     

     

    

   



Tyvärr tog jag fler bilder med pappas kamera (som är mycket bättre) och eftersom jag inte har dem här kunde jag inte lägga upp dem. De "rologaste" bilderna tog jag med den kameran, typiskt! Men man kanske kan lägga upp dem senare.


Nähä... nu ska jag nog börja läsa den där Skötsamme arbetaren.


Kommentarer
Postat av: lillasyster

buhuhu.... vad långt hår jag hade då.. ;( idag har jag klippt mig och nu har jag den där "strax-under-axlarna" längden igen. morr. jag måste ha bilderna från morfars och min dans. :] skicka dem till mig om du får bilderna från pappas kamera först. kramen

2007-01-26 @ 14:16:39
Postat av: storasyster

Gråt inte över spilld mjölk! Tänk ist att håret nu ser friskt och fräscht ut hela vägen. Det växer snart ut... Får jag tag i bilderna så mailar jag!

2007-01-26 @ 15:03:51
Postat av: Anonym

men hallå!!!!! var är moster????

2007-01-26 @ 23:48:16
Postat av: Emma

Hihi! Jag har tagit alla bilder på snygga moster med pappas kamera, därför finns det inga här... ÄN SÅ LÄNGE.... Hans är mkt bättre å ja tyckte att snygga moster endast förjänar det bästa...! ;-)

2007-01-27 @ 11:02:53
Postat av: Anonym

precis så som jag vill ha det...bara det bästa är gott nog åt världens bästa moster.=)

2007-01-27 @ 13:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback