Keso

image124



Har sett att min kära syster har varit så duktig att lära sig äta både ditten och datten, i vanliga människors ögon helt normala saker (typ kaffe och tomat), men min syster är ju lite konstig, he he! ;0)

I varje fall har jag blivit lite inspirerad och bestämde mig för att lära mig äta den där vita, gryniga, lite vattniga och tydligen väldigt nyttiga sörjan KESO...! Har alltid tyckt att det smakar absolut ingenting och känns äckligt i munnen. Men eftersom jag tränar mycket är det bra att äta proteinrik mat och alla tjatar alltid om sin j*vla KESO!! Så jag testade och..... Det var inte äckligt!! Åtminstonde inte om man överkrydda det el blandar det med nåt annat... ;0)

Men nu hoppas jag att den lilla skitungen inte får för sig att börja äta Janssons Frestelse till påsk för det tänker jag INTE äta! Spelar ingen roll hur "vuxen" jag bli, uääh! Skulle vilja döpa om det till Janssons spylåda istället.. Ha ha!


Bild: Google

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag lovar dig, att janssons frestelse är och förblir rent snusk. tvi vale...

2007-04-02 @ 16:59:45
Postat av: Agnes

Hahah ja janssons är ingen höjdare.. Jag kämpar oxå med den där keson...inte så illa som jag trodde. Jag har bara lite svårt att fatta vad jag ska ha den till..men det släpper väl så småningom. =)

2007-04-02 @ 22:49:29
Postat av: Mamma Anka

Hemma i Realsbo äter man vad man får på tallriken.
Inget skrap får finnas kvar,gäller även Jansson,champinjoner m.m

2007-04-03 @ 10:08:50
Postat av: Emma

Agnes: Hahaha! Ja.... Jag har börjat lägga lite Keso på mackan.. Inte världens godaste men... Fasen vad det mättar iaf!

Mamma Anka: HA! Jansson är rätten som Gud glömde... Även jag, he he!

2007-04-03 @ 12:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback