jordgubbstårta och sara lövgren

Har haft en helg helt utan plug faktiskt.. Får "nästan" dåligt samvete... Njet!

I lördags var jag hos Marlene o Magnus en stund o lirade (läs lärde) gitarr.. Fick gitarren stämd oxå. Tack för det, nu låter den inte förjävligt längre..
Sedan körde jag hem till Realsbo på fika o presenter. Fick en kokbok med snabba recept och jag gjorde ett av dem idag. Ugnspannkaka med broccili o ädelost. Mamma hade gjort en jättegod jordgubbstårta (måste vara frsta gången jag har det på födelsedagen..??), minst lika god som Stigs köpetårta!



Vi satt faktiskt och invigde verandan på framsidan oxå, varmt o gott i solen!

   


image154
Nya verandan

Sedan körde jag hem igen med en annan bil, något nyare, något bättre o säkrare... Käkade kvällsmat bestående av omelett, nyrökt fläsk som jag fått av morfar och påsköl, mumma! :)
Sen blev det dusch o ombyte o raskt iväg till 1 årsjubileums-kväll på Mårtensson med gratis buffé o lite gratis dricka.. Sara Lövgren var där o spelade oxå..


Och igår passade jag Hobbe en stund. Var ute o gick i ett provisoriskt koppel av blått nylonrep eftersom mamma stack iväg med det riktiga kopplet...  lämnade kvar bajspåsarna däremot... (!!)
När de sedan kom o hämtade honom hade de med sig en ny leksak och efter att han var färdig lekt med den såg det ut såhär på mitt golv:

    

Tog inte ens fem minuter så var det roliga över... Knäppgök! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback